Niezależnie czy potrzebujesz prostej strony wizytówki, strony z szablonu, czy też dedykowanego rozwiązania lub sklepu, musisz określić co na niej ma się znaleźć, aby zaczęło przynosić korzyść. Jak to zrobić? Od czego zacząć? Tego dowiesz się właśnie z tego wpisu.

Określ cele, jakie ma realizować Twoja strona.

  • Twoja strona internetowa ma spełniać Twoje cele, takie jak np. sprzedaż, dostarczenie informacji o produkcie, ofercie, zachęcenie do nawiązania kontaktu lub inne.
  • Jeszcze ważniejsze jest, aby serwis internetowy spełniał potrzeby grupy docelowej, do której został skierowany.
  • Zastanów się, do kogo będzie skierowana Twoja strona, czyli jaka będzie grupą docelową.
  • Nie skupiaj się na tym, żeby stworzyć stronę – wizytówkę, a na tym, żeby Twoi odbiorcy odnaleźli to, czego potrzebują. Im bardziej użyteczny będzie serwis, tym częściej będzie odwiedzany. Spełnianie oczekiwań użytkowników jest niezbędne, żeby realizować Twoje zadania biznesowe.

Pamiętaj, że możemy wspólnie wykonać te, oraz kolejne kroki, ale to Twoja znajomość branży, firmy oraz klientów jest niezbędna. Do stworzenia strony, która będzie spełniała swoje założenia niezbędne jest nasze, ale również Twoje zaangażowanie.

Określ jakie treści i elementy funkcjonalne znajdą się na stronie

Projekt graficzny powinien być dostosowany do treści na Twojej stronie, a nie na odwrót. Treść (lub przynajmniej jej objętość) powinna być opracowana przed wykonaniem projektu graficznego, aby uniknąć przerabiania projektu lub gotowej strony, jeśli w rezultacie przygotowana treść będzie innej objętości niż przewidywana.

  • Wypisz co ma znajdować się na Twojej stronie. Sprawdza się tutaj metoda od ogółu do szczegółu. Mogą być to między innymi: oferta, opis działalności, charakterystyka poszczególnych produktów, formularz kontaktowy, galeria zdjęć, portfolio itd.
  • Potem postaraj się te elementy uszeregować od najważniejszych do mniej ważnych. Być może pomocne będzie rozmieszczenie treści i elementów w formie drzewa.
  • Pomyśl, w jakiej formie pojawią się poszczególne elementy, tj. czy dane zagadnienie będzie opatrzone tekstem na 1 tys znaków, czy będzie to np. wypunktowanie cech produktu. Określenie tych rzeczy pozwoli nam zaprojektować architekturę informacji, a Tobie przygotować treść.
  • Przemyśl jakie słowa kluczowe będą najczęściej wpisywane przez internautów szukających firm takich jak Twoja. Wypisanie ich również może pomóc w zdecydowaniu jaką treść należy przygotować. Idealnie, jeśli mocne frazy kluczowe są opisane obszernym tekstem na dedykowanej podstronie.

Możesz skorzystać z którejś z poniższych metod (dopisując to, co chcesz, żeby znalazło się na poszczególnych podstronach)

LUB

  1. Strona główna (hasło reklamowe, slider, sekcja z wypunktowanymi korzyściami współpracy, newsletter)
  2. O firmie (zdjęcie pracowników/siedziby, pół strony tekstu)
  3. Oferta (ogólny opis działalności zawierający frazy kluczowe, przejście do poszczególnych podstron oferty)
    1. Usługa 1 (opis usługi na ok 10 zdań, jedna grafika)
    2. Usługa 2 (opis usługi na pół strony, kilka zdjęć)
  4. Przykładowa podstrona 1
  5. Przykładowa podstrona 2
  6. Aktualności
  7. Kontakt (formularz kontaktowy, mapa dojazdu, dane teleadresowe)

W dalszej kolejności my przygotujemy mockup (wireframe) pokazując jak rozmieszczone będą przygotowane przez Ciebie elementy strony.

Przygotuj treść na stronę internetową

  • Kolejnym krokiem jest rozwinięcie punktów, które wypisałaś/eś w poprzednim kroku.
  • Formułując przesłanie marketingowe pamiętaj, że internauta, który odwiedza Twoją stronę chcę wiedzieć, nie to czym się zajmujesz, a to, czy Twoje produkty i usługi zaspokoją jego potrzebę i co zyska. Dlatego zamiast napisać “Robimy sklepy internetowe” napisz “Zacznij sprzedawać w internecie, dzięki naszemu sklepowi”.
  • Tworząc treść warto przemyśleć frazy kluczowe (czyli takie frazy, po jakich nasi odbiorcy mogą nas szukać, inaczej mówiąc takich, jakie wpisują w wyszukiwarkę). Pozwala to łatwiej określić o czym powinniśmy pisać i zarazem określa to jak strona będzie się pozycjonować w wyszukiwarce, gdyż strona promowana przez Google to taka, na której ktoś odnajdzie to czego szuka wpisując frazę kluczową – szybko (optymalizacja szybkości), przystępnie (czytelna struktura tekstu, nagłówki, akapity, nawigacja) i w rozwinięty sposób (uogólniając – przynajmniej 1,5k znaków ze spacjami na frazę).
Udostępnij ten wpis

O autorze MajkelG

Zobacz jeszcze